Na koniec każdego sezonu (od 2013r) nasze produkty dostają mniejszą lub większą aktualizację będącą z założenia ewolucją (nie rewolucją !) istniejących już, opracowanych przez nas rozwiązań. Przedstawiamy listę istotniejszych zmian w następujących po sobie latach. Lista zaczyna się od tych najnowszych. Starsze lata, gdzie kufry były generację (lub kilka) do tyłu będą dodawane w ramach ciekawostki.
Expedition Cases na rok 2026 (aktualny model) - Model na rok 2026 to rozwinięcie wersji z roku poprzedniego, który sam w sobie był zupełnie nowym projektem. Skupiliśmy się głównie na procesie produkcji - w celu jego unowocześnienia i przyśpieszenia, ale kilka zmian dotknęło również same kufry. Aktualnie prezentowana wersja przedstawia możliwe, że jedne z najbardziej zaawansowanych Polskich kufrów motocyklowych (choć nie jest to poparte żadnymi badaniami) i staje się projektem, który ma w założeniu konkurować z dużo większymi, komercyjnymi markami (bijąc na głowę dalekowschodnią ofertę) zarówno pod względem jakości, użyteczności jak i w cenie – gwarantujemy najwyższy stosunek ceny do jakości. Zamiast magii i obietnic dostarczamy solidny, wyprawowy sprzęt.

- Zmieniliśmy konstrukcję pokrywy dodając ukryty wspornik pod narożnikiem, dzięki któremu nie jest on już konstrukcją nośną przez który przechodzi uszczelka. W praktyce sprowadza się to do tego, że po zamknięciu zamka nie przechylają się one do dołu zapewniając większy i równomierniejszy docisk całej pokrywki. Poprawia to szczelność i sztywność całego elementu.

- Zastosowanie wspornika wymusiło przeprojektowanie samego narożnika, któremu nadaliśmy nowy wygląd dodając nieco charakteru i wbudowaliśmy podkładki uszczelniające dodatkowo miejsce przechodzenia śrub. Udoskonaliliśmy również metody jego produkcji dążąc do jak najlepszej powtarzalności. Mają one konstrukcję komorową (są wypełnione kratownicą w środku) i jest to chyba najtrudniejszy element do wykonania wymagający precyzyjnej kontroli temperatury i obróbki chemicznej.
- Skróciliśmy ramiona wzmocnień spawanych pod narożnymi rantami korpusów w każdym kufrze. Zwiększyło to dodatkowo sztywność tego miejsca i jego odporność na pękanie. Konstrukcyjnie jest to punkt najbardziej narażony na rozpękiwanie mogące pojawić się przy upadku czy innej szeroko rozumianej kolizji. Dlatego warto poświęcić mu odrobinę uwagi.

- Dodaliśmy gumki w systemie mocującym dzięki którym efekt niszczenia i ścierania lakieru na kufrze i stelażu jest nieporównywalnie mniejszy. Gumki w zależności od wersji mogą mieć inny kształt. Wydłużyliśmy również uchwyty dolnej listwy mocującej (element w kufrze chwytający za dolną część ramki stelaża) zapewniając łatwiejszy montaż i większą płaszczyznę podparcia.

- Poprawiliśmy wprowadzone w 2025 roku tłoczenie na kufrach bocznych zmiękczając nieco krawędzie i poprawiając tym powtarzalność.

- Oprócz tego wprowadziliśmy drobniejsze zmiany kosmetyczne w akcesoriach mające na celu poprawienie ich funkcjonalności i użyteczności, ale nie mające wpływu na wygląd (na przykład nieco szersze kanały w adapterach GIVI / SW motech PRO dzięki czemu lżej nakłada się kufer)





Expedition Cases na rok 2024 to czas kiedy wprowadziliśmy zupełnie nowy system mocowania. Jest to autorski system mający w założeniu być dużo wygodniejszym w obsłudze niż klasyczne, przestarzałe już mocowanie krążkowe, ale posiadać jego wszystkie atuty czyli niewrażliwość na uszkodzenie przy upadku, niemożność wypięcia kufra przez osoby nieuprawnione i dawać dodatkowo możliwość regulowania wysokości zawieszenia, czy ułatwić adaptację przy montażu z innymi standardami ramek za pomocą dedykowanego adaptera. Elementy były jeszcze stalowe (aktualnie aluminiowe). Warto również wspomnieć o tym, że wszystkie maszyny, którymi produkowane są kufry również są naszego projektu i wykonania i w tym roku wykonaliśmy je zupełnie od nowa - sporą część automatyzując. Otworzyliśmy również własną lakiernie stając się bardziej niezależnym.

We wcześniejszych latach (do 2023r) korzystaliśmy z kufrów w starszych generacjach, gdzie rozwój był znacznie wolniejszy, możliwości znacznie mniejsze, gdzie korzystaliśmy z usług firm zewnętrznych z czym bywało różnie i wciąż szukaliśmy złotego środka na uproszczenie i przyśpieszenie produkcji. Od zawsze mieliśmy politykę nie kopiowania istniejących rozwiązań chcąc dać klientom alternatywę, ale testowanie nowych pomysłów (wliczając prototypowanie) było bardzo czasochłonne. Stopniowo wprowadzaliśmy nowe wzory chwytek, opracowaliśmy własny zamek i kilkukrotnie zmienialiśmy wzory zewnętrznych elementów (dostosowujące je do obowiązujących przepisów), ale oparte były one na starych założeniach i dostępnych na rynku częściach (nie wszystko byliśmy w stanie wyprodukować sami). To właśnie przełom roku 2023/2024 przyniósł największe zmiany w temacie podejścia do produkcji i był odważnym krokiem naprzód angażującym dużo większe zasoby.
Poniżej dla zainteresowanych kilka zdjęć porównujących różne generacje, które dobrze ilustrują jak długim procesem jest doskonalenie produktu i metod jego wytwarzania od zera. Zdjęcia generacji 2026 i starszych - 2022 ... 2018 ... 2016 .. 2015 ... itd. (jeszcze pod marką Bizon)



